God morgon!

2012-02-29 ღ 10:21:46
Nu har jag sovit rätt så länge och ikväll tänkte jag faktiskt prova Cecilias magiska dryck o hoppas den gör susen. Ingefära, citron, vitlök o honung, mums!
Nu kommer del 3 på min "bok" :)
Les Roches

Jag fortsätter glatt: Hav eyou been waited..när pappan avbryter med
- francais, maintenant on parles francais.
Jag står som ett stort frågetecken och bara stirrar. Jag förstår att han sa något med franska så jag barsa antog att han ville att jag skulle prata franska. Nervositeten steg i mig. Det var lättare sagt än gjort när man inte kunde så mycket alls.
- Its here, sa han på engelska när vi hade åkt ett bra tag i deras silverfärgade peuget, fin bil.
Jag tittade ut genom bilfönstret. En hög mur av sten och en grind på kanske 2 meter vasr min syn. På grinden satt en skylt med "chiens mechants". Jag funderade och förstod inte innebörden men bilden av två arga hundar sa nog. Pappan såg att jag stirrade på skylten. Han skrattade och sade att skylten hade suttit där sedan de flyttat in och att jag kunde vara lugn. Jag log basra och täntke mer på mötet med familjen än på hundarna. Vi gick genom den stora grinden, såg huset som så ståtligt tog emot mig med sin charm. Huset var stort med ett namn i mitten "Les roches". En lång snirklande trappa förde oss upp till dörren. Där i dörröppningen stod mamman med den lilla blonda flickan i famnen.
- Bonjour! Welcome home!
En värme spred sig i kroppen. Det här var mitt hem nu och framför mig stod min nya familj(för ett tag). Flickan log.
- oh, this is Alice.
- Bonjour Alice, sa jag med ett stort leende på läpparna.
Vi steg sedan in och flickan fick stolt visa mig runt i huset. Efter rundvisningen fick jag vara med och lägga henne och jag lade märket till att pappan var noga med att öppna fönstrena och stänga fönsterluckorna som fanns vid varje fönster. Det kändes väldigt franskt och fint. Jag gav henne en puss och sade mitt första "Bonne nuit".  En glädje sprudlade i kroppen, men fortfarande fanns där nervositeten...


Här är utsikten från mitt fönster :)




 

Andra dagen med min lilla söta :)

 

Vad tycker ni? Jag blir helt nostalgisk när jag skriver då jag klart och tydligt minns hur det var..., hoppas ni gillar den.
Nu måste jag äta o fixa mig för sedan är det redovisning och sedan tar vi HELG. Det blir myskväll här med bästa tjejerna och sedan ska ja väl sova massa i helgen. För nu får det räcka med oträning och täppt näsa.
PUSS

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback