Hur lagar man maten?

2008-08-14 ღ 21:37:02
Fick ett önskemål här att jag skulle förklara hur jag lagar "dagens middag". Så då gör jag självklart det :)

Dagens middag som idag var Tagliatelle med Bacon och creme fraiché  och grönsaker tillagade jag på detta vis.

Först kokade jag upp vatten i en lagom stor kastrull(mycket vatten)

Saltade lite och hade i några droppar olja(för att pastan inte ska klibba).

Sedan låter jag pastan koka i ca 8 min. Samtidigt tinade jag bacon i micron o skar i småbitar som jag sedan lät steka i stekpannan. Hällde av fettet när baconen blivit klara och hällde i 2 små burkar creme fraiche(en naturell och en paprika chili för att göra smaken lite mildare). Kokar upp grönsaker i en kastrull med vatten, häller av vattnet från grönsakerna och pastan och lägger i en klick smör i pastan och sedan var det kalrt. Ett glas mjölk till, föredrar jag :)

Tveka inte att fråga om det var något ni inte hängde med på, testa gärna någon dag ! Tar ca 15 min att fixa :)

1 Kommentarer
· Linda

Ett middagstips perfekt=D



Jag tycker om mode, men jag är sämst på det. Jag älskar skor och tyvker om att shoppa, det gör jag. Blir dock inte så mkt av det då jag försöker att inte göra av med så mkt pengar=P

Du då?=)

2008-08-14 @ 21:40:37
URL: http://happylifeofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback