Gott nytt år !

2008-12-31 ღ 23:47:03
Hej allihop! Dehär blir mitt sista inlägg år 2008..känns lite konstigt.... Sitter här i Paris.. e barnvakt så kan inte ta mig nånstans..trist, men har haft en underbar middag med vänner så ja e glad o nöjd :) Tänkte titta på hur mitt år 2008 har varit...

2008

I januari 2008 bodde jag i min egna lägenhet, jobbade på EXIT sedan ett år tillbaka, var tillsammans med min dåvarande pojkvän Marcus o livet rullade på. Det var mest jobb, träning, pojken o vänner liksom. Jag o Emelie bestämde oss för o åka nånstans kommande sommar och började spara lite pengar för den resan. I april öppnade EXIt i Väallingby och öppningen var grym! Detta ledde till att jag blev biträdande butikschef i Haningebutiken vilket kändes bra :) Emelie och jag hade kommit fram till att vår resa i sommar skulle bli till Egypten, närmare bestämt en Nilenkryssning på 8 dagar. Så jag bodde ensam o sparade massa pengar :) Duktigt! I mars flyttade jag o Marcus ihop (igen) o ja gav bort min lägehet... Vi gjorde sedan slut i maj o då va de bara o flytta hem till mamma igen..hehe. Jobbade o sparade ännu mer pengar.

Det var då jag bestämde mig på riktigt för att jag verkligen skulle åka som au pair men visste inte riktigt var. Sedan kom Juli o jag o Emelie drog på vår Nilenkryssning (heeeelt underbart). Där träffade jag en helt underbar norrman vid namn Anders Lilledal. Vi kom varann nära sista dagarna och bestämde oss för att hålla kontakten(även om ja då visste att jag 2 mån senare skulle till Frankrike 1 år som au pair). När ja kom hem skickade ja in alla pappaer o nån vecka senare hade jag en familj. Sommaren tillbringade jag med vänner o familj, mest med min bror då familjen va i Turkiet  en stor del av sommaren.

Firade midsommar på Värmdö, hade en sooolig semester(även veckan hemma i Sverige) o så 30:e augusti hade jag min avskedfest med alla nära o kära. Den 8 september bar det sedan av till Versailles där jag skulle tillbringa 1 år som au pair och franskastudent. Det var en hård men intressant början..lärde känna så otroligt mycket roliga människor som nu finns i mitt liv härnere. Har kommit in i kultur o språk o de känns rätt hemma. Hamnade i en underbar familj o har tillome börjat gilla sniglar.

Den 28:e oktober åkte jag en vecka till Stavanger för att träffa Anders och veckan blev som vi trott, grymt härlig. Flera franskaprov, många biobesök, en del kartläsningar, massa felåk med metron, många julmarknader o en helt underbar vecka till jul hemma i Sverige senare... så sitter jag här i familjens hus o har precis haft middag med ett kompisgäng. Även om det inte hänt så jättemycket känns det ändå att det skett en del förändrinar i mitt liv, det dåliga har verkligen fört med sig något gott o nyttigt. De e väl så de e. Har fått en annan inställning till mýcket o blivit mer öppen. Känns som jag växt en del sen ja kom till Frankrike :)

Ser nu fram emot ett nytt år och  hoppas det blir intressant och roligt, händelserikt! Tiden får väl utvisa :)

Välkommen 2009 !

1 Kommentarer
· emelie

GOTT NYTT ÅR!!=D. försökte ringa dig igår men de gick inte, funkar inte din franska mobil? Hoppas du hade det bra iallafall =) puss å kram

2009-01-01 @ 14:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback