De första tàrarna...

2008-10-09 ღ 12:53:50

Hej allihop därhemma...

Nu har de första tàrarna fallit... Idag har det varit en mindre bra dag hittills.. Allt började igàr när jag gick ner i källaren pà kvällen för o hämta mina kläder som ja tvättat. N¨r ja kommer hoppande nerför trappan hör ja nàt, kollar ner pà golvet o där e en stor mus, ràtta?? Helvete!! Skrek, hoppade o sprang uppför alla trappor o knackade pà hos Pauline som bor i rummet bredvid mig.. hon log o gick ner o h¨mtade mina kläder àt mig. Men de va hemskt, skakade o ögonen va fyllda med tàrar, kanske làter löjligt men usch va äckligt de va. Berättade de sen för pappan när han kom hem o hna skrattade gott : p Imorse när ja pratade med mamman om de o sa att de fortfarande kändes jobbigt, sa hon att hon pratat med pappan o att man inte ska skratta àt nàn sm e riktigt rädd, även om de va kul att ja va sà himla rädd, men de e fel sätt att hantera de pà. Söta hon. Hon ba vi ska ta bort allt som e tbart för en mus i källaren o va försiktiga med va vi lägger ner, sen ska vi köpa gift sà den dör. Jättegulli va hon...


Men efter igàr sà känns allt inte lika bra. Idag màr ja inge vidare, int i huvet, ont i kroppen, illamàende. Hoppas de gàr över. Imorse när ja lämnat skrutt skulle ja ta bussen till affären för att handla en del. När ja satte mig ner pà bussen kom tàrarna, de bara kom.. gick inte att hejda. Känns tungt. Sen gick ja o handla iaf o gick hem o väntade pà att varorna skulle komma hem(levererade ja)  : ) Sen efter de gick ja till brevlàdan o sàg att ja fàtt brev av Empan. Tog brevet med mig o gick mot bussen.. satte mig o läste de o dà kom tàrarna igen, e väldigt känslig idag just... vet inte varför..Hela tiden när jag känner att de e jobbigt sà brukar ja tänka min tanke... Vem har valt detta? Varför? Men idag va de jobbigt, svàrt. Träffade en kvinna vid bussen som talade engelska, hon försökte sà fint fràga mig pà franska vad bussen kostade. Vi pratade en del, trevligt. Sen kom tàrarna igen pà tàget men nu e ja i skolan, hoppas kvällen blir bättre.

Puss pà er fràn en inte lika glad Therese.


5 Kommentarer
· Thomas

Hej Therese,

Thomas här. Jag läste ditt inlägg om att det var lite tungt nu. Jag vet precis hur det är, jag har ju bott utomlands några vändor och det är alltid likadant. Första tiden är allt bara skitkul, det är som på semester, sedan kommer en period när man börjar sakna Sverige,man börjar se allt som är dåligt med landet man är i men då ska man tänka att det är en period man går genom. Efter ett tag går det över och man börjar på allvar känna sig hemma. När jag bodde i Luxemburg kände jag många au-pairer, Tina var en av dom och se vad som hände med henne :). Hur som helst, många au-pairer gav upp efter två-tre månader när den tunga perioden kom, de stack hem, de som stannade började sedan trivas allt bättre. Du får väl göra som Tina, hitta en charmig, snygg man hmmm:) som kan göra livet lättare för dig. Du kommer ångra dig om du hoppar av, när du kommer hem kommer du hamna i riktigt vakum och inte fatta varför du inte bet ihop. Så håll näsan högt och bit ihop. Kramar Thomas

ps.Lite Marabou-choklad brukar hjälpa. ds

2008-10-09 @ 16:44:25
· Medina

Hej Therese!



Jag tycker att Du är jätte stark tjej som gjorde det här, Du klarar det , tufft nu i början men ge inte upp. Nu måste jag gå och lägga Lejla , men jag hör av mig och jag läser din blogg så fort jag har tid. Jag ska på möte med tjejerna nästa vecka o kommer att ta några bilder på oss så jag skickar till dig nästa gång. Massa kramar från mig:) Medina

2008-10-10 @ 21:29:10
· Hej Tessmess!!

Du lilla söta Tess allt e jobbigt i början...men jag tycker att du har klarat dig utmärkt hittills...Och ge inte upp nu ...Du e en stark tjej det vet jag ...Det du behöver e en kille ,,,heheheh gå ut och ragga på nån snygg snygg snygg kille,sen kommer allt kännas mycket bättre:))))Ser du hur Tina lyckades:)

Puss på dig .....

Kom ihåg.. att alla på Name It tänker på dig ....och saknar dig ...som fannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

2008-10-13 @ 11:28:33
· Anonym

Du lilla söta Tess allt e jobbigt i början...men jag tycker att du har klarat dig utmärkt hittills...Och ge inte upp nu ...Du e en stark tjej det vet jag ...Det du behöver e en kille ,,,heheheh gå ut och ragga på nån snygg snygg snygg kille,sen kommer allt kännas mycket bättre:))))Ser du hur Tina lyckades:)

Puss på dig .....

Kom ihåg.. att alla på Name It tänker på dig ....och saknar dig ...som fannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

2008-10-13 @ 11:29:40
· donna(snyggingen)

glömde skriva från vem ...;)))

puzzzzzzzzz

2008-10-13 @ 11:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback