Heeeej Sverige!

2008-10-06 ღ 11:25:16
Först màste jag tacka för alla härliga kommentarer, taaaack!! Ni e sà söta. Madde! Jag kunde inte komma in pà din blogg sà ja kommenterar här. Jag har det bra här, gàr i skolan o pratar franska, leker, äter gott o har det allmänt bra : ) Själv dà? Hur e de me allt??



I helgen har jag jobbat lite(lördag) o igàr va ja i Paris o fikade med Joanna, trevligt som vanligt. Chocolat viennois o masa skitsnack :) pà svenska, sköönt! De e inte sà härligt väder här längre =( men de gàr ändà : ) När ja va pà väg hem igàr fràn Paris sà kom jag till Montparnasse, sen va ja tvungen o hitta nàgon o fràga om vägen hem. Förstod inte vilket tàg jag skulle ta riktigt. Sà jag gick fram till närmsta människa som sàg ut att vilja hjäpa mig :p. Lät väl typ sàhär(ursakta stavningen) "Escucez moi! Je vais alle en Versaille mais...."

o han började peka pà skärmarna o förklara för mig men ja förstod inte allt. Han fràgade om ja pratade engelska o yes, de gjorde jag. Det visade sig sen att han skulle àt samma hàll o vi tog samma tàg. Vi pratade hela vägen hem o de va jättetrevligt! Han va 21 o kom fràn Paris. Vi bytte nummer o ska kanske ses i veckan : ) wiiie, en fransman!

Sen när ja kom hem blev de champinjonsoppa o film pà franska : )

Idag efter skolan ska ja träffa tjejen fràn Senegel, ska bli skoj!


Puss/Bisou!

1 Kommentarer
· Madde

Nä jag vet, jag har satt lösenord på den.

Säg till om du vill ha det så kan jag maila det till dig.



Härligt att höra=) hur går franskan då? måste vara svårt..

Jora allt är bara jätte bra med mig.

Allt flyter på som bara den=)

2008-10-06 @ 15:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback