MIN mamma.

2008-10-27 ღ 09:29:42
Min mamma é inte som alla andra.
Men för de kan ja inte henne klandra.
Hon kanske inte é bäst pà o àka skidor
men hon har andra bra sidor.
Hennes köttbullar e dom bästa.
Efter att ha smakat en, vill man bara ta nästa.
Hon säger sig alltid veta bäst, o ha alla rätt.
När man ska/skulle pà fest o ville komma hem sent va de inte alltid lätt.
Men oftast insàg/inser man, hon vill ju bara väl.
Hon snackar inte bara, hon har sina skäl.

Hon har de en mamma ska ha,
hon är som en mor ska vara.
Hon vet hur man ska göra för att mà bra,
hur man ska packa när man ska fara.
Hennes humor e kass,
o ritar hon en gubbe blir den mer lik en glass.
Men de e sànt man saknar när man e borta.
De blir en del samtal, men oftast för korta.
Hon e bra pà golf, okej bättre än mig.
Ska ja tävla nàn gàng e de inte me dig ; )

Att ja é som ja é har ja dig att tacka.
Även om ja me en bil, inte ens kan backa.
En sak ja inte kan fatta é växter i kruka.
När ja vattnar tror alla dom é sjuka.
Ser ut som dom ska gà bort,
vet inte om de e ett magiskt kort.

De é dina ràd som sätter spàr.
Du ser, du vet, du känner hur jag màr.
Ser upp till dig, älskar dig mamma.
Att du garvar àt Mikaels skämt gör desamma! ; )




1 Kommentarer
· mamma

Tack!!!!!!!! min lilla vän saknar dig här och det är sååååå roligt att följa dig på bloggen även om vi pratar ganska mycket i telefon. ÄLSKAR DIG OCKSÅ sköt om dig nu i Norge och gratulera Anders till körkortet från mig. Många pussar och kramar från MAMMA

2008-10-27 @ 22:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback