Ni är saknade.

2008-10-09 ღ 16:06:28
En dikt som jag skrev häromdagen.

Frankrike è nice, familjen e rar.
Men ja säger inte att ja inte saknar Emil som spinger med rumpan bar.

Diggar vädret o musslorna med,
men önskar ni där hemma kunde smaka en sked.
Manda, när jag äter è de dig ja tänker pà.
När ja äter en croissant tänker ja: nu skulle Manda tagit tvà.

Alla smà hundar pàminner om Ella.
Men ja antar att alla inte e lika snälla.
Sara, Astrid Lindgren -filmer ja vill snacka.
Om ja börjar med Tjorven kommer alla fransmän att lacka.

Varje gàng lilltjejjen è glad o säger "ouuuuiiii" tänker ja pà min vän,
Emelie den glada, o längtar lite hem.
När ja tar upp min karta o inte hittar
tänker ja genast pà Emelie o allt annat kvittar.

Camilla
, dina tips...
om barn, killar o hips..
behöver dom även här
när vissa saker inte hela vägen bär.

Att vara mamma e nog inte sà lätt.
Mamma, ja har nog lärt mig lite vett.
De e jobbigt att med vagn, liten flicka o en sparkcykel promenera.
Särskilt när man vet man ska handla o hon inte vill mera.
Med trafiken överallt känns de en aning kämpigt,
men när man har en 2-àring med sig e "visa sig osäker" ganska icke-lämpligt.

Saknar min kära butik,
tillome när ja sitter pà ett härligt fik.
Anders, snart ses vi igen
hoppas du mig kan känna igen.
Ska försöka prata norska när jag ska Stavanger utforska.

Gymma har inte kommit pà tal,
snart ser jag väl ut som en val.
Carina, dina armar e nog finare än mina.
Du e ju som den slankaste ballerina : )
Med din àlder skulle ja va nöjd.
Benen hàller o ryggen è bara en aning böjd ;)

Micke!
Här finns Franklin o Noddy pà franska.
De è inte värsta intressant, men ganska.

Vill ha Wella balsam hit.
Balsamet här.. "ursäkta men skit".
De va allt för denna stund,
nu ska ja försöka fà mig en blund.
Bonne nuit, bisou!
Sov gott som en ko??


7 Kommentarer
· carina

Du är bara så UNDERBAR!!!

2008-10-09 @ 16:19:25
· Emelie

Såå himla fin och rolig digt, du e bäst. Hoppas du mår bättre och är gladare, vill inte att du ska vara ledsen=(. puss

2008-10-09 @ 19:57:31
· Sandra

Jag följer din blogg och kikar in varje dag!! :-) Roligt att läsa hur du har det...

Du verkar ha det bra, du är duktig...såå imponerad av att du vågade!! :-D



Massa kramar Sandra (Malins Sandra)

2008-10-09 @ 20:17:46
· Amanda

Asså, jag fattar inte vart du får allt ifrån... de e så kul o läsa din blogg... o du e så gullig!!!! önskar att du va här!! idag hörde jag den där låten "summer of the 69" (heter den så?) o så tänkte jag på dig!!! lillskruttis!!

2008-10-11 @ 20:27:46
· K-L

Inte visste jag att du var poet också, jätte kul/bra skrivet.

Saknar dig här hemma i höstrusket.Emil vägrar fortfarande att säga Sara om man frågar honom säger han vovo och igår frågade jag om han kunde säga Ella och det sa han. Sara är mobbad som sjutton...

Kram

2008-10-13 @ 09:45:08
· angelica

hahah typiskt dig o "droppa dina lines" som man brukar säga ;) hoppas allt är väl med dig o att allt e bra, för vi syns ju snart ;)

puss

2008-10-15 @ 01:31:31
· sara

vilken fin! ser att mamma måste påpeka att emil hällre säger Ella än Sara.. Skitunge!!

2008-10-17 @ 18:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback