Syskon!!!

2008-10-03 ღ 12:07:29
Mina syskon, ni e dom bästa.
Minns förra julen, men snart kommer nästa.
Ni e ljuset o värmen.
Vill bara starta datorn o se er där pà skärmen.
Mina smà, mina tre.
Tillsammans e vi fyra, men ja e ingen om inte ni e me.
Sàn tur att mamma har er nu att krama.
O inte bara katterna som enbart kan jama.
Ni e finast, hoppas allt e bäst.
När ja kommer hem e de vi som ska ha fest.

Syskonkärlek kallas detta.
Lever i bàde kyla som hetta.
Fast, àngande eller som flyter,
kvittar om ni formen byter.
Älskar er var när hur.
När ni e glada men oxà om du e sur.
Som storesyrra finns jag här.
Kom till mig med bördan ni bär.
Sà talar vi ut,
skratta skrik, tjut!

Syrran kommer snart hem.
Ska föröka lägga pà en rem.
Puss o kram fràn France.
Lino, ja hoppas fà se din daaance....


<3<3<3 (ett hjärta till var o en av er)

4 Kommentarer
· mamma

Hej min lilla vän! Den här versen är så himla bra jag fattar inte vad du får allt ifrån jag har läst den om och om igen och den blir bara bättre och bättre för varje gång, saknar dig, puss och kram mamma

2008-10-03 @ 19:41:14
· Camilla

Vart bara sugen på att ge dig en puss, PUSS på dig!

2008-10-04 @ 17:13:50
· Emelie

Hej skrutt! Vilken fin dikt, du e så duktig på sånt. Tack så mycket för brevet=), så himla kul att få riktiga bra. Hoppas du har haft en bra helg. Puss och kram

2008-10-05 @ 12:30:58
· Madelene

Hej gumman!!

Hur är allt med dig? Har du det bra därborta?



2008-10-06 @ 09:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback