10 dagar i Frankrike.

2008-09-18 ღ 10:50:31
Hej allihop!

Hoppas ni màr bra. Jag e superforkyld, men annars e allt bra. Gick runt i min mysiga SWE - mjukdress hela dan igàr(glad att ja tog me den), bytte iof om nàr vi skulle pà restaurang. Flickans mamma kom hem o hàmtade oss pà lunchen o vi àt tillsammans (fàrsk pasta med nàn gràddsas me kyckling o champinjoner, va tydligen nàt riktigt franskt, supergott).  

O sà gick vi till biblioteket, nu vet jag var det ligger = ). Sen efter de var det sova middag - dags. Sen blev de chokladbollar à la suède :) Dom blev jattegoda o hon bjod alla pà dom som dessert pà kvàllen. Sen fortsokte alla làra sig att sàga chokladbollar, haha.



Fôrresten, màste beràtta for er om min nya vàn. Han heter Kartan(eller la carte som han kallar sig). Han e min nya bàsta vàn. Han kommer fràn Versaille, men han har varit en hel del i resten av Frankrike oxa. Han e speciell. Jag àlskar er vànner dàrhemma sàklart, men den hàr vannen e speciell pa sitt sàtt. Han fàr mig att hitta ratt, kànna mig hemma liksom :) , aja tànkte bara beratta lite kort om honom.

Idag pà morgonen sà var mamman i huset hemma o gick senare till jobbet. Sa ja o lillan softade lite i sàngen, tog de lugnt; lekte me dockan o sen va de dags att ga till dagis. Det gick jattebra. Hejdà mamma o vi va pà vag. Nu kommer de bàsta = ) ......

Jag gick till dagis pà 10 min utan karta !!! , japp de e helt korrekt, très bien ! Sen fick ja en stor puss pà dagis o sa gick ja hem fôr att gôra mig iordning. Jag o tjejjerna ska nàmligen till IKEA idag =D. Jag ska se om ja hittar nàgra smà ljusstakar o lite doftljus till rummet o sa ska vi sjàlvklart kôpa nà svenskt godis =)

Ne, nu màste jag kolla var IKEA ligger, sen bàr det av !!

Ikvall e de barnvakt hela kvallen o sà e ja ledig fredag, lôrdag.

Fôrresten, ja har ingen koll alls pà vad som hànder dàrhemma, nyheter o.s.v. Men....
De e SM (NM) i Norge i helgen, de har ja koll pà iaf.


Sa jag ônskar en viss grabb dàr LYCKA TILL, hàller alla tummar !


PUSSSS !

5 Kommentarer
· Amanda

skruttis, fan va glad jag blir att du fått massa kompisar, allt blir mkt lättare då! va duktig du e som pratar franska! jag skulle aldrig fixa de! träffade emelie vid tåget men hann inte snacka så mycket, men vi e båda stolta över dig!

här händer de inget speciellt, ska träffa lugna gatan ikväll...

saknar dig mitt lilla fetto!! puss puss

2008-09-18 @ 11:30:14
· Carrowww

Åhh...varje gång jag har min swe dress tänker jag på dig gumman! Du verkar ha det bra iallafall..

Är tjejerna du träffar svenska? Puss

2008-09-18 @ 12:15:09
· carina

Blir varm i hjärtat när jag vet att du fått massor av nya vänner! hälsa din bästis i franc!

2008-09-18 @ 16:14:05
· elina

du klarar dig bra, kram :D

2008-09-18 @ 21:38:48
· sanna

åhhh, tessgullet! låter som du har det riktigt bra där :) här hemma är allt som vanligt fast ändå inte, du är ju inte här längre... vi skulle ju ha jobbat ihop idag då! kramkramkram!!!

2008-09-18 @ 22:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback