Bonjour!

2008-09-09 ღ 14:19:06
Heeeej bloggen o alla lasare!

Nu ar jag i Frankrike, vet... de e helt ofattbart, men de e faktiskt kul!!

Igar blev de inte sa mycke gjort, middag o sa en del viktigt snack. Familjen e jatteskojig, trevlig!! Imorse gick ja upp 7 o vi akte med lillflickan till dagis eller "kresch" som hon skulle sagt =)

Sedan slappte mamman mig mitt i Versaille sa jag skulle fa utforska staden pa egen hend lite, jag bestamde mig for att forst besoka chateau Versaille (slottet). Var dock inte inne i de, men gick runt i de otroligt fina tradgardarna dar o guuu va fiiint de va!!

Sedan tankte jag att jag skulle forsoka hitta hem me hjalp av min karta som ja fatt, fragade 2 manniskor o vips(nastan iaf) sa va ja hemma. Bytte om, valdigt varmt har.... Sedan packade jag upp en del o gjorde ordning lite pa rummet.  Stallde upp min fina ram o fina kort som ja att o sa fixade ja lite i badrumme, a de kanns lite mer som mitt =)

Pratat me agenturen idag oxa sa ja fick nummer till en skola ja ska ringa. Hon skulle fixa sa ja fick kontakt me andra au pairer oxa o pa freda va de visst valkomstmote sa dit ska ja ta mig =)

Saaa..... ja har inte gatt vilse, kunnat tyda en karta (speciellt tillagnat emelie). haha, o sa atit morkt brod =)

Familjen har for tillfallet inge internet sa nu sitter ja pa ett internetcafè som ja hittade efter manga om o men.

Ha de suuuuper!!!

Saluuuuut !
Bientot je comprande(stqvningen) french très bien =)

Saknar er allihop!!!! Hors snart igen.

2 Kommentarer
· Amanda

skruttis... jag e så glad att du har det bra där!!! o att familjen är bra!! men jag saknar dig... glömmer att jag inte kan ringa dig hur som helst, o fråga om du vill åka å handla... :C... hehe, men jag klarar mig.. hoppas jag!! älskar dig, pussar o kramar // Amandanino

2008-09-10 @ 09:56:54
· camilla

Hej vännen!

Vad skönt å läsa att du har det bra!!!

älskar dig! ha de bäst! / B2 - Camilla

2008-09-10 @ 17:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback