En dikt.

2008-09-19 ღ 13:39:45
Blott en vecka har gàtt
Jag har redan nya vànner fàtt.
Jag kan nu utan karta
ta mig fram pà bàde stor och liten gata.
Hàmta pà dagis gàr som en dans.
Vi borjar faktisktbli riktigt sams.
Med post-it lappar over hela huset,
har jag làrt mig mycket,  bl.a posset.
L'ecole(skolan) borjar inom kort.
Den ligger i Paris, nàgra stationer bort.
Idag har vi besokt ett bibliotek.
Efter "svoa middag" blir de bak o lek.
En resa har jag framfor mig sà làng.
Men de e skont att ja kommit igang.
Familjen e snall och nàrjag làrt mig franska,
kan jag nog det mesta handska.
Au revoir monsieur et madame.
Nu borjar solen titta fram.

1 Kommentarer
· elina

guud vilken fin dikt <3

2008-09-19 @ 16:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback