Välkommen hösten ! - 6 dagar kvar

2008-09-01 ღ 09:33:20
Nu är det september, och hösten börjar bannemej smyga sig på. Det känns rätt mysigt o få klä sig i mysiga koftor o halsduk =) . Dricka massa varm choklad o se på alla granna färger som faller... Hösten har sin charm. Nu sitter jag här på jobbet o äter  en munk o dricker juice =)

Vet ni allihop? Det börjar närma sig på riktigt nu, tror jag måste skriva av mig lite....

Nu är det 6 dagar kvar till jag åker iväg till Frankrike på min långa resa... Nästa måndag går planet 16.00 från Arlanda till Paris.. Där står min franska familj och väntar på mig... Ska vara borta ett år. Efter avskedsfesten i lördags så känns det verkligen att det är på riktigt.

För drygt ett halvår sen så bodde jag i min egna lägenhet, var tillsammans med Marcus, hade vänner och familj 5 min från huset, ett jobb på EXIT med grymma arbetskamreater o allt rullade på, snackade då o då om att jag ville åka iväg som au pair, "skulel va väldigt häftigt o få göra nå sånt" men visste att de mest va bara prat..

Men sen bestämde jag mig för att skicka in alla papper och fylla i allting, göra colalge, fixa referenser, ringa hundra samtal =P mm för att det skulle bli av. Nu när jag ändå inte har varken lägenhet eller pojkvän så e de bara att passa på täntke jag.

Jag och Emelie drog på vår planerade Nilenkryssning i Egypten i juli och veckan efter det skickade jag in ansökan till workandstudyabroad. Jaha, sen blev det intervjuer och jag fick en familj. Pratat en del med dem och nu känns det jätteskoj. Pirrigt men skoj. Ett helt år borta i Frankrike. Plugga franska, ta hand om en liten flicka, lära känna ett nytt land, ett nytt språk, nya människor. KUL! Läskigt? Jobbigt? Vilken upplevelse!

Imorn går iaf kontraktet för anställningen ut. Jag slutar imorn, imorn är det sista dagen på Name it. Kommer sakna jobbet grymt mycket. Det kan ingen ändra på, men oj vad det har gett mig mycket. Jag har verkligen utvecklats här. Glad att jag fick den tid jag fick här. Vem vet, en dag kanske jag står här igen ?

6 dagar återstår här i Sverige. Måste nog börja packa imorn. Se vad som behövs köpas. Nu ska jag städa min kära butik här :)


1 Kommentarer
· Nadia

Hej. Jag läste att du åkt med Work and study abroad till Frankrike. Fungerar kontakten med förmedlingen bra? Är det en okej förmedling att åka med? Jag funderar på att åka till hösten men vill åka med en förmedling. Hittar ingen annan än work and study abraod. Tacksam för om du kunde svara och ge mig lite tips. Med vänliga hälsningar Nadia, [email protected]

2010-02-15 @ 22:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback