7 mànader i Versailles.

2009-04-10 ღ 16:00:35
Igàr var de 7 mànader sedan jag flyttade in i huset här i Versailles. Sju mànader sedan min franska va lika med 0,3 :p o min vetskap om sniglar, grodor o annat knasigt va lika me 0 förutom att dom e slemmiga.. Nu har jag franska vänner, en underbar liten tjej som ja tar hand om som e min bästa vän :), lektioner om subjunktiv, franska som bubblar ur munen, resor gjorda o planerade, haft besök o väntar fler, upplevt höst o vinter o inne pà vàren nu i Paris... träffat otroligt mycket människor o fàtt massa nya vänner, lärt känna flera andra barnfamiljer  o leekt tuuusen gànger i parker med inbygd studsmatta (häftigare än de làter), haft 5 prov i franska, snart 6e, har àkt vilse med RER o metro o kommit 2 timmar försent til dagis, krànglat till de massa gànger i butiker o pà dagis eftersom spràket(franskan) inte räckte...skrikit o gràtit över möss i källarn o haft mànga knasiga diskussioner me pappan här, lärt mig massa abrnsànger o tusen saker till :)

Sà glad att ja tog steget o àkte hit. inte làngt kvar, men ska ta vara pà varenda minut. Ska börja nu genom att hämta min tjej(hon har vaknat)

Pusss

3 Kommentarer
· mamma

Hej du!

Ja det gjorde du verkligen bra. Hoppas att resten av tiden blir lika bra som den som har varit. Puss mamma

2009-04-12 @ 19:55:23
· brosha

längat efter att får träffa dej, och höra hur du snackar franska och jaa du allt.. ska bli skojj och komma ner:D

2009-04-13 @ 11:16:17
· Micke

längat efter att får träffa dej, och höra hur du snackar franska och jaa du allt.. ska bli skojj och komma ner:D

2009-04-13 @ 11:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback