En dag på musée d'orsay

2009-02-04 ღ 22:02:48
Heeej bloggen!

Imornse ringde min klocka klockan 06.00 och det var alltså tid för o ställa sig i duschen. Sen blev de lite frukost o sen gjorde ja iordning matsäck till mig o gummsan. Vid 08.40 stängde vi dörren o gick mot RER:en. Det bar av mot musée d'orsay. En hel förmiddag där, mycket o se. Det var riktigt kul. Grymt kul museum faktiskt. Jag skulle gärna gå dit igen nån gång. Vi hade skojigt o busade lite oxå, sjöng "mormors lilla kråka" på tåget hem o åt matsäck inne på museumet. Handlade lite fina bilder därifrån me. Lyckad dag !

 

Pluttan på tåget :) Med sin "lillebror" i fickan :)

     

Några fina skulpturer och min glada plutt :)

 

Min stumpa o Paris i miniformat.

 

Gillar tavlan med korna på, va tydligen en av pappans favoriter me, bra val Therese :) Den här gillade stumpan, av Van gogh. =)

 

En kille som åker på en delfin(gammaldags delfin) o så va de lunchdags = )

Tack plutt för en bra dag. : )

Rekommenderar varmt ett besök på Musée D´Orsay.



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback