Utgång, jordgubbar o baguette...

2009-02-22 ღ 19:54:42
Hej bloggen!!

Nu sitter jag hemma hos Caroline i hennes soffa. Vi har en riktig slappdag med god mat o film :) Det e molnigt o regnar lite ute så det passar bra. Vi lagade världens pastatallrik. Jättegod pasta med zuccini, kött, fetaost, sallad o creme frachié. Supergott. Sen har vi sett little miss sunshine, skön film...

Utgången igår... jag o Carro var hemma hos mig.. delade på två flaskor vin o åt ett paket jordgubbar :) mums!! Sen mötte vi upp två vänner o drog till Truskel. Träffade ytterligare några vänner där o dansade o njöt. Sen vid tre bestämde vi oss för att leta upp nattbussen o komma hem "i tid" jovisst sörrö, nattbussen va inte lätt o hitta den inte. Vi hitta tills slut en buss där vi fråga chauffören om buss till Versailles. Då körde han oss till stationen o visa oss in till deras personalfikaställe. Jätteskön kille. Så vi fick dricka choklad o kaffe där.. o värma oss. Så himla gullig. Sen iaf, kom vi fram till att de gick inga fler bussar till Versailles.

 

 

Jordgubbar + vin - yes

 

 

Be sexy !!


 
Jaha...klockan var då 04.25....hmmm. Första tåget hem gick 05.52... suuuuck!! men Carro, ett café!! Så vi gick in på ett café som tysdligen alltid hade öppet...en varm choklad o en croissant senare höll ja på o somna vid bordet där så vi bestämde oss för att dra till stationen o sätta oss på tåget. Vi hade ingen aning om vilket tåg som skulle till Versailles så vi bara satte oss på ett för o värma oss, det var ju ändå 35 min kvar till avgång. Somnade gjorde vi båda två o vakna ca 2 min innan tåget skulle gå, fel tåg!! Vi hitta rätt tåg o det bar till slut av mot Versailles. Somnade om o vaknade i panik flera gånger med oro över att vi kanske åkt för långt...men nej. Gare rive droite kl 06.30 o fåglarna kvittrade...härligt!! Trötta som fan, men bestämde oss för o gå förbi bageriet o köpa me oss en baguette. Men när vi kommer dit är det tio minuter kvar till öppning... men orka!! Vi går runt till bakdörren o knackar på...vi fick en baguette :) gratis... o begav oss hem. Baguetten va konstig o smakade deg...hmm.

 

Carro på det varma fikastället med chaufförer i bakgrunden :)      Jag på cafét :)



Halv åtta slumrade vi äntligen... o det behövdes. Man vet aldrig vad som händer när man åker in till Paris för utång...alltid händer nå nytt.. tack busschauffören, du gjorde vår morgon :)

 

Baguette... en speciell sådan vill jag lova.



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback