en kväll med min franska lilla älskling.

2009-07-31 ღ 22:50:37
Jag är hemma i Stockholm, Huvudstaden igen. Nu är det fyra dagar sedan jag tog planet hem. Jag har andats svensk, fräsch luft.. badat i havet.. ätit färskpotatis, gräddfil o gräslök, trallat runt på ICA MAXI o handlat svenska varor.. plockat blåbär i skogen.. vandrat me familjen på gröna djurgården.. Underbara Stockholm..

...men still e de något som saknas. Paris, Versailles. Gatorna, människorna.. språket som ekar.. de små franska barnen som leker i parkerna, cyklarna me baguetterna, caféer med damer o män som på sitt sätt utstrålar Pariiis. De saknas mig.. ikväll har ja träffat min älskling igen... hón kom springande till mig på centralen skrikandes "ma therese!" o INGET kan göra en lyckligare. En stor famn från en liten fransk älskling. glädje in i hjärtat. Vi lekte hela kvällen, underbara.. skratt o massa god mat. Imorn ses vi igen, imorn ska hon sova hos mig här i Stockholm :) Sen skiljs vi igen =( De ser ja inte fram emot, min sötaste.

E jätteglad att ja tillbringat ett år hos dom o lärt känna dom men usch va ja hatar avsked. Familjen sa till mamma: Vi e sååå nöjda med Therese, så glada att fått ha henne hos oss, oj va hon leker me Alice, hon har varit såå bra med henne. Så söööta dom e.

....tänker en del.. som vanligt, undrar hur de känns.. om de känns.. klart de gör, men hur liksom. Får ja väl veta när de sker, men kan inte låta bli att tänka på när o om o hur.. på vilket sätt, bra, dåligt.. vill, vill inte.. kanske, litegrann.. får se.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback