6 månader. Ett halvår.

2009-03-08 ღ 21:11:55
Idag är det exakt ett halvår sedan jag kom hit till min familj i Versailles utanför Paris. Vi kom innanför dörrarna ungefär vid niotiden så de e mer eller mindre exakt 6 månader sedan. Det e rätt lång tid när man tänker efter, men det har gått himla snabbt. Många nya kompisar har man fått här, en underbar liten flicka har ja lärt känna(min lilla som ja tar hand om), en familj ja antagligen kommer ha kontakt med en tid framöver, otroligt mycket har jag sett av Paris o språket pratar ja nu mer eller mindre flytande(med regelbundna fel) :P . Det är inte bara att jag upplevt en massa o fått minnen för livet, utan ja har verkligen  vuxit i mig själv. Uppskattar familjen mycke därhemma o vännerna. Glad att ja e svensk, riktigt stolt. Mycket har vi i Sverige som e bättre än de e här. Men otroligt mycket gott o fint o vackert finns här som Sverige aldrig kommer i närheten av oxå.

Har blivit en mer självständig och utåt tjej. Inte alls lika osäker o blyg som förut. Det var nog i början när man var som ensammast som jag bara märkte att de e inte så farligt o gå fram o prata me människor du inte känner. De e kul, man e inte knäpp för de. Man lär sig mycket när man inte har något val. Är väldigt stolt över mig själv att jag tog steget och åkte hit till Paris, trots att ja knappt kunde nån franska alls, att ja inte visste hur familjen skulle vara, hur de e att bo ensam i ett annat land o utan sina närmaste. E glad att ja kom till en bra familj o allt ja får se här nere. Ser fram emot den tiden som e kvar nu..ännu mer franska, förhoppninsvis lite fler franska vänner o massa underbara stunder i solen. Ska försöka utnyttja varje minut så mycke de går. : )

 

Min allra första dagi Versailles. : )

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback