närmare 20 grader varmt?

2009-03-19 ღ 21:16:30
Heeej bloggen!!

Idag har det varit en STRÅLANDE dag. Ordagrannt alltså. Ojojoj, vilket underbart väder! Men ja måste berätta nå skumt.. Igårkväll så skulle ja va duktig o gå o lägga mig tidigt.. för en gångs skull verkligen. Så ja gick o la mig vid nio o somnade nån stund senare. Sen ringer telefonen o a tänker då att de e väckarklockan(åh nej!, jo upp nu o in i duschen! du ska ju träffa Terese, skoj). lKlär av mig o tänder lampan, gör mig redo för dusch. Så ringer telefonen igen o dååå hör jag att de e min ringsignal o INTE klockan! De e mamma o hon frågar: oj sov du? ja ba: jaa..såklart..asså va? Hon ba: jaa, klockan e ju itne elva än så trodde du va vaken..ja ba =/ OJ! Hahaha, trodde liksom de va morgon. De va bara o släcka o gå o lägga sig igen =D Lycka!! Men mamma ringde iaf för o berätta att Hon o Mikael kommer ner den 17 juni o hälsar på mig =). Dom har äntligen bokat pilletter =D Yäääääh!

Sen fick jag höra att Nathalie bokar biljetter idag med. Den 6 april anländer hon till Versailles =) Lycka! Träffade Terese idag vid La defense och vi planerade vår resa under påskhelgen. Ändrade planer. Det blir Dijon och inte Lyon. Tihi. Men kul ska de bli. Senap, påskgodis o bilkarta =o. Hitta ett bra hostel o itne så farligt pris heller. Yäääh! Sen e de bara planera resan i maj också, vi  e grymma ;) De håller på bli ändrade planer där me, återkommer senare med mer info ;)

Vädret idag. Ojojoj. Underbara! När ja kom hem, innan ja skulle till dagis. Lade mig på solstolen på baksidan o solade i shorts o t - shirt :). Njöt till fullo! De e mars o de va FÖR varmt för skinnjacka, ja som just tagit fram min =o. Men de blir nog lite kallare snart igen. Blev nya sommarskorna o min gröna sommarjacka till dagis o parken. Glad Therese trippade runt i Versailles.

  

Såhär ser det ut i hela Versailles nu : )


Allt kan ju inte vara på topp samtidigt :)... Finns det en ålder som heter "jag vill ingenting, lyssnar helst inte på nån o e helt i min egen lilla värld" så e vi definitivt i den åldern just nu. Min lilla tjej som e så himla söt o snäll jämt, jo tjena. Gnällspik, surpuppa, eeenvi som en röd..., vet bäst, kan allt. Hehe...jaa.. undrar om de e för att hon fyller 3 snart? Men tack o lov e hon mycket snällare med mig än när föräldrarna e me. hehe. Hoppas de betyder att ja e en bra au pair = D Vi hade en trevlig stund i parken iaf, träffade en vän till henne där oxå..skojigt.


 

Lite foto i champ de mars - parken innan skolan i tisdags.


Nu e de snart helg igen. Jag hade ingen skola idag för att de va strejk(som vanligt) så aj har skola imorn istället. Sen lördag ska ja jobba förmiddag o sen simma o springa e de tänkt. Sen blir de en heldag me Joanna på söndag : ). Ha en grymt bra helg Terese som åker hem till Sverige imorn!!

   


Puss o kram från lilla mig.


  

Häromdan hade föräldrarna vart på IKEA, mumsigt!!

Vad hittar NI på i helgen??

1 Kommentarer
· Jeanette

Ja kommer blogga en massa så det är bara att läsa på! :)



Jag ska jobba på ett barnhem och som engelskalärare. Hittade det genom att googla! Barnhemmet heter Happy child. Om du ska ansöka dit så ansök väldigt i god tid, det är nämligen ganska långa vänteköer för att få komma dit :)

2009-03-19 @ 22:51:32
URL: http://jeanettewallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback