solig dag med mycket franska.

2009-03-21 ღ 21:29:03
Heeeej allihop!!

Idag e de lördag. Jag har haft en härlig dag. Varit ute hela dagen i solen :). Barnpassningen gick jättebra igår, o de va så fint där. jättesöt familj :) Imorse gick ja o stumpan till biblioteket o ludoteket o lämnade lite böcker o leksaker o sen lekte vi lite. Sen blev de parken o sen mötte vi upp föräldrarna o mammans vän som e här på besök. Hon e från Manchester men bor här i Frankrike nu. Jättesnäll e hon. Vi åt på restaurang, ja åt revbensspjäll o klyftpotatis o så vaniljglass me strössel till dessert. Mums!

Sen mötte ja upp Cecilia, min franska vän. Vi satte oss på en uteservering som hon kände till. Drack cola o pratade massa om studier, samhället, familj o livet i allmänhet :). Sen gick vi till marknaden o hon köpte en jättefin tunika =). Efter de åkte vi hem till henne, fick hälsa på hennes katt o se hur hon bodde. Riktigt kul va de o träffa henne, vi pratade hela tiden om massor. Hon rätta mig massa o gav mig massa tips. Sen åt ja middag med min familj o skulle va barnvakt, men alla va så trötta så ingen orkade gå ut. Så nu sitter ja här. men de va bra, behöver sova tidigt. Borde plugga ltie med för vi har prov på torsdag.

Imorn ska ja simma kl 9 o sen möta Joanna i Paris 12 för o promenera runt o sen dra till svenska kyrkan =D. Skulle visst va tacos o våfflor, eeeeeh YES! Måste lägga in att ja räknar dagarna till min Nathalie kommer ner :) tihi. 16 dar kvar bara:)




Jag i mitt Askungenfönster(balkong)




1 Kommentarer
· mamma

sötnos.

2009-03-22 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback