Fotknölar, glädjetårar o lammrack

2009-05-05 ღ 10:05:07
Heeej bloggen!!

I helgen har det varit fullt ös. En helt underbar helg har jag haft med min vän Emelie. Helgen började i torsdags då jag o Terese o en kompis till henne gick till brasan här o drack vin o sjöng sånger :) Sen blev de utgång på de..massa salsadans o tåget hem vid sju..haha, en timme sömn o sen skulle hon hem. Men eftersom de va 1a maj blev de ändrade planer..ingen buss gick..paniiik! Till slut hittade vi en taxi, vilket var väldi tur eftersom hon va tvungen o va hemma 9...hmm..

 

Sen bar de av hem o fixa iordning sig för att sedan åka till charles de gaulle o möta upp EMELIE :) Åååh vilken lycka de va!! Köpte en baguette o tog tåget mot Versailles. Den eftermiddagen tillbringade vi i solen vid slottet. Till middag fixade vi lammrack, bearnaisesås o ris, mums blev de! Vin o jordgubbar, ost o kex o så kom resten av gänget som skulle med ut sen.. Joanna, Nathalie, Sandra, Nina, My, Sara o Federica. Vilket gäng vi var :) Sen drog vi allihop till MIX för att delta i Erasmus festen, tookmycke folk o skoj va de.. till ja fick skavsår :P klockan halv 3 bar de av till nattbussen. Vi hittade en nattbuss som gick ända hem till mig, sån lycka. Efter 8 månader hitta ja nattbussen, bra jobbat, eller vad?

 

Såhär glad va hon när hon kom :)

 

 

Så blev de iaf lite sömn den natten o vid tio på lördagsmorgon bestämde vi oss för att ta tåget in till Paris o kolla in la defanse(bara de coola bygnaderna) för att sedans hoppa i les Halles. Blev några påsar o sen lunch på KFC. Gott va de! (där ja förövrigt höll på o bli av me min skinnjacka, klanti som man e, men en kille hade hängt den åt sidan o han ba: you are lucky) haha. Massa promenerande till Louvre o Champs - Elysées o sen avslutade vi kvällen med en middag vid mont-martre o sacre- coer. Myyyys!


 

 



Söndagen började med marknad i Versailles o Emelie shoppade massa ost :) Vi tog en pizza vid marknaden o efter de tog vi tået in till Champ de mars för att bestiga Parisertornet.. Kallt va de därippe o fel kö tog vi, men en stor fet gaufre o massa skratt så gick allt bra :) Kvällen avlsutade vi den här dagen med egengjorda crêpes hemma o vin, kex o ost :)



Igår va de måndag o min familj kom hem från havet. Jag lillan o Emelie handlade lite, blåste såpbubblor i trädgården, åt lunch o busade. Emelie va riktigt dukti barnvakt :) När plutt sov låg ja o Emelie o stekte i trädgårn, härligt. Sen va de kväll o vi skulle ta tåget me Emelie till st Michael så hon skulle veta var hon skulle ta tåget till flygplatsen...men .. Det hade inträffat en olycka o tåget stannade. Emelie fick lite panik o vi slängde in henne i en taxi :P Jag o lillan fick vänta 1 timme på nästa tåg(pga olyckan) o sen kom vi hem iaf.

 

Tack för en grymt härlig helg tjejjen min!! Saknar dig redan. Hoppas fotknölarna inte värker allt för mycke(skratt)


6 Kommentarer
· Caroline

Det ser ju för grymt härligt ut hos dig! vad kul o få se lite vårbilder oxå=) när jag läste det om baguetterna på er väg hem blev jag alldeles ååå, det e ju en till sak man saknar därifrån =) lät som det blev en riktig super helg för dig o emelie, alla bra ställen hehe. ha en fortsatt go vår gumman! puss

2009-05-06 @ 07:16:30
· Caroline

btw, grymt långt hår du har fått oxå!! :)

2009-05-06 @ 07:21:21
· Nathalie

Såna där långa helger borde man ha oftare låter skit härligt!

2009-05-06 @ 14:58:03
· Emelie

hihi va roligt vi hade. tack så mycket för en super härlig helg..haha aa knölarna har återhämtat sig rätt bra faktiskt. Hälsa Alice=) PussPuss

2009-05-06 @ 22:09:26
· Emelie

Hihi va roligt vi hade. tack så mycket för en super härlig helg..haha a knölarna har återhämtat sig rätt bra faktiskt. Hälsa Alice=) Pusspuss

2009-05-06 @ 22:12:45
· sofi

jag tror att du lever min dröm, skulle älska att bo i frankrike. hur fungerar det med franskan, känns det som om man behöver ha läst supermycket innan? :)

2009-05-27 @ 17:52:17
URL: http://soofii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback