I den franska parken parken....

2009-05-27 ღ 14:13:14
I parken hörs ljud fràn en gnisslande gunga.
Jjag hörsuck o stön fràn ett barn som kämpar sig ypp för rutchkanan.
Jag hör skratt o tjut fràn klätterställningen en bit bort.
En pappas stapplande fötter mot gungan.
En boll rullar pà den mjuka marken, gjord av gmmi.
Ljud av skor mot rutchkanans plana yta.
De rosa blommorna i trädet lyser i solens sken.
En liten pojke vajar ostadigt fram med hjälp av farmors händer.
En sparkcykel rullar hög fart.
Bänken är varm av solens stràlar.
Lackskor och knästrumpor kär flera smà fötter.
Nätta smà koftor o kappor i brunt matchar de smà klänningar som fladdrar med den ljumma vinden.
En flicka passerar med famnen full av baguetter.
Jag komer pà mig själv sitta o le.
De e vàr i Versailles.

(Skriven 17/4)


1 Kommentarer
· En svärmorsdröm

Jag älskar de där baguetterna:P

2009-05-28 @ 00:58:36
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback