Dag 5.

2010-12-02 ღ 08:44:50
God morgon!
Då var det dags för dag 5 redan. Vad är kärlek?

Jag tror inte att jag kan säga vad kärlek är för alla, för det tror jag är individuellt, men att få vara med de man tycker om, att veta att de tycker om dig sådär jättejättemycket. Det är kärlek. En kärlek kan förresten vara både till en förälder, en vän, ett djur, en respektive eller till något man tycker väldigt mycket om som ostbågar : )

Att visa kärlek kan vara svårt, men också väldigt enkelt. Det beror ofta på hur man är som person och vem man ska visa den för. Jag kan ibland tycka att det är svårt, jobbigt. Det är liksom så stort. Att just säga "jag älskar dig" till någon betyder för mig väldigt mycket. Det är inget jag säger hur som helst. Sedan kan man ge en sak till en person som blommor, små presenter, sms mm och visa kärlek på det sättet. Det brukar oftast vara väldigt uppskattat och samtidigt ett enklare sätt.

Om jag slår upp "kärlek" på wikipedia.se står det " Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet. Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller nationen, mot mer allmänna konkreta ting som naturen eller kyrkan, eller till mer specifika, konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive den egna personen. Kärlek i dess olika varianter är ett ofta återkommande tema inom litteratur, film och sång."


Ja, det stämmer väl rätt bra tycker jag. Vad tycker ni att kärlek är? :)

Nu ska jag äta frulle.. sen dammsuga o packa lite till o sen blir det lunch med Linnea innan jobbet.

Ha en bra dag alla!




0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback