Hemma igen.

2011-01-23 ღ 22:29:34
Heeej!

Nu är jag hemma igen efter att ha varit hemma hela helgen :) Det har varit en härlig helg hemma i Stockholm. I fredags blev det myskväll med matlagning å soffmys med M. Lördagen startade vi med mumsiga avocado - mackor o sen blev de lite chill i Haninge c å ett besök hos Olli o Nella. Å Nella har blivit så himla stor. Hon går nu, så himla söt. Ostadigt men gla som sjutton. Sötnöten. Å Olli har verkligen vuxit, han har blivit så annorlunda. Pratar så mycke bättre o mer välformade meningar. Han gillar verkligen o vara storebror, det såg man. 

Sen blev det en mysig hemmakväll med familjen, indisk mat, mammas goda indiska grytor å chapati-bröd. Mums. Sen tog jag bilen till M å myste lite till. Man får ju passa på. Idag blev det väl inte riktigt som planerat.... Kom hem i tid imorse å vi skulle iväg till Linos fotbollsträning. Jag skulle prompt skjutsa å.. a. Jag körde in i en trotoarkant när vi nästan var framme å vips så va hela framdäcket punkterat. I en timme satt mamma o ja ute i skogen o väntade på hjälp. Sen kom två prinsar på vita hästar o räddade oss =D (nästan iaf). 

När jag kom hem till Uppsala igen står Emilia o Niklas i köket o man hör ett "e de Therese som e tillbaka?" "välkommen"  :) Känns så bra. De hade tydligen snackat lite löst om o ha en korridorsfest här snart, låter skoj! Men på freda blir de korre - middag iaf hela gänget. Imorn ska vi iaf iväg o träna. Jag Emilia å så Niklas förstås. han ville så gärna hänga me :P Nä, skämt å sido. Vilket järngäng :D Men först ska de pluggas.

Ikväll blev de Solsidan med Frida å Linnea. Där fick ja höra att de ryktas utgång i helgen med förfest hos Elin, måste ta reda på mer info. :D Men först e de ju recce - mottagning på Onsdag på Norrlands nation, spännande!

Nu ska ja läsa lite o sova för imorn e de seminarium igen.

Såhär kan de se ut ibland i en students säng, men å så kul de e, studentlivet!




Puss puss puss


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback