Kår och nation.

2011-01-13 ღ 23:43:58
Tack så mycke mamma!!

Imorse tog jag bussen halvvägs till skolan o hittade sista biten med hjälp av min karta. Sedan blev det mycke information och massa bra grejer ( bl.a. en ryggsäck, matlåda med nudlar i, kalendrar, bäcker) att ta hem och ha nytta av.

 



Hittade några trevliga brudar att dela dagen och alla intryck med. Skönt! Inte bar ajag som känner mig ny och vilsen. Jag blev också medlem i Norrlands nation som är den största nationen i Uppsala. Gick även med i Kåren. Därefter blev det en liten stund hemma för att lämna sakerna o äta lite innan det var dags att åka tillbaka. Träffade då Niklas som också bor här i korridoren, Han pluggar tydligen till civilingengör och skulle prova på att laga lasagne för första gången idag, undrar hur de gick? Han verkade väldigt trevlig iaf.

Sedan blev det iaf lite lära känna runda och indelning i olika lag med alla lärarstudenter och sedan begav vi oss till Gotlands nation för lite häng och umgås. Riktigt trevlig kväll måste jag säga. Många underbara människor har man redan hunnit lära känna. Tack faddrar för att ni gör detta. Vanligtvis finns ingen nollning(inspark) på våren men detta är första gången dom fixar något. Hittade en tjej som bor precis bredvid mig här så vi gick hem tillsammans, asskönt.



 




Nu ska ja sova. Imorn blir det recce - mottagning vid universitetet och sedan Kårhuset med fri fika. Kvällen tillbringar vi med hela gänget igen och kanske en partykväll väntar?

Kram och god natt

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback