Andra dagen på jobbet.

2011-03-08 ღ 20:19:30
Hej hej!
Idag var min andra dag på praktiken i min etta. Jag höll min första egna lektion, om hundar. Jag gick tydligt igenom att vi skulle prata om hundar. Sedan läste jag en tunn bok om hundar och emellanåt stannade jag upp och ställde frågor och diskuterade texten. Sedan fick de klippa och klistra in hundbilder och skriva några meningar som de lärt sig om hundar. Det var väldigt kul och det kändes riktigt bra. Läraren var riktigt nöjd oxå. Hon sade att jag pratade mycket långsamt och tydligt och använde mycket kroppsspråk så att jag fick med mig eleverna, kändes bra :) Jag ska ta lite smådelar av lektioner resten av dagarna med :) Vi fick ju semlor i skolan idag... men det var inte bara jag som ogillade mandelmassa, så jag å hela mitt matbord plockade bort massan o åt sedan med belåtenhet :)
Imorgon ska jag börja dagen med Naturskola. Vi ska ha hela undervisningen utomhus fram till lunch. Det ska bli kul att se. Sedan blir det inomhus. På torsdag är det sedan dags för högläsning, musik och idrott. Ska även gå igenom utvcklingssamtal och utvecklingsplaner...
Juste! vi ahde ju lärarkonferens oxå, inte lika skoj så sent på dagen, men intressant o se.
Jag fick förresten svar från jobbet jag sökte i helgen. Babysiminstruktör. De sa att min ansökan verkade intressant och att jag fick komma på intervju nästa vecka om tiderna passar. Så vi får se, låter superskoj.
Nu ska jag läsa och sova, för klockan ringer tidigt imorgon.
Puss

4 Kommentarer
· Sandra

Lycka till! Hoppas du får jobbet! Verkar urmysigt. :)

o vad fin du är i din nya frökenblues! hihi.. saknar dig! kramar

2011-03-09 @ 22:29:45
· Daniel lillebror

2011-03-10 @ 09:19:58
· Daniel lillebror

Hahaha lärare verkar ju skit bra. eller inte ;)

Men jag hoppas du får jobber

Puss och kram Daniel

2011-03-10 @ 09:21:10
· soAso / modell

MODELL OCH FOTOGRAF!



20 KILO NEDÅT,

SRY FÖR SPAM, TACK FÖR MITT BESÖK :)

2011-03-10 @ 09:38:03
URL: http://amandaberggrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback