Ingen motivation.

2012-03-12 ღ 22:50:45
Hejsan hoppsan!

Oj.. det lät väldigt hurtigt un även om känslan nu inte är sådan. Jag känner verkligen noll motivation med plugget nu vilket är SÅÅÅ otajmat... (stavningen är inte helt rätt men blir så konstigt att säga det på engelska). Det är bara att köra stenhårt nu till nästa onsdag och så får det bli. Idag var ja i skolan o luggade matte, sedan bar det av till dagis o fyy va underbart det är att hämta de små barnen o bara få tankarna på annat några timmar.

Vi skojade, skrattade, gick till ICA o köpte glass, busade, bygde lego...underbar kväll. Jag, smulan o knasen ;). Det sista Astrid sa när jag skulle gå o hon o pappan skulle vinka av mig va: Kom, måste pussa rej! Så fick ja en stor blöt puss på munen.. vilken lycka. Den ungen alltså.. det kan jag leva länge på. Barn är heeelt underbara o kan få en att må så bra. Hejdå smulan...sa hon sen. :):)


Nu har jag suttit i soffan o druckit te o pratat skit med Sofia en stund, riktigt skönt. Nu ska jag lägga mig och hoppas det känns bättre imorgon. Jag ska upp tidigt för att träna med Veronika och sedan åka mot skolan för att råplugga till tentan på min lediga dag, ge mig sol imorn med förresten! Det var helt sjukt skönt att sitta ute på lunchen mot väggen på Blåsens innegård o bara känna hur solen brände... älskar't.





Två sköna vårbilder från Uppsala 2011.

God natt på er.


2 Kommentarer
· Lovisa

Hej Therese!



Lovisa heter jag, är 18 år och jag hittade hit när jag kollade runt lite på internet. Grym blogg! Kul med bilder och att läsa om vad du hittar på under dagarna. Hur som helst så skriver jag till dig eftersom att jag själv ska åka som au pair till Frankrike om mindre än en månad (stress) och jag undrar lite vad du tycker om det? Är det något jag kanske borde tänka på eller så innan jag åker? Jag har verkligen noll koll, så det vore skönt att få lite hjälp av någon som har gjort detta :-) Det vore supersnällt om du ville svara på mina frågor så att jag åtminstone har något att gå på iför jag har verkligen ingen aning om vad jag har att förvänta mig, haha. Du får jättegärna svara på detta via min mail som jag har skrivit med.



Hur som helst, ha en bra dag och återigen kul att läsa din blogg! :-)



Hälsningar,

Lovisa

2012-03-13 @ 13:33:22
· Annika

Hej! Jag skriver mitt projektarbete om au pair yrket och skulle verkligen uppskatta om du som varit au pair kunde svara på den här enkäten!



https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDRyMl9NckloNEpzRjI5Z1NMamprMkE6MQ

Det skulle vara jätte snällt!

2012-03-13 @ 14:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback