VFU.

2012-03-29 ღ 19:16:19
Halloj!

Jag har precit ätit god laxsås med bulgur efter ett träningspass på Friskis. Det satt fint efter en dag med lektioner i olika former. Jag höll i högläsningen idag och även en lektion där eleverna skulle skriva om solen, de skulle skriva rent sina texter i datorsalen och efter det övade de på sina sagor som de skrivit i grupper o ritat bilder till. Sedan var det dags för redovisning och de var jätteduktiga!! Imrogon är det dagen före påsklov så det blir en lugn dag med påskpyssel o en del lektionsplanering då jag och Emelie ska försöka sätta ihop alla veckor schemamässigt då vi ska hålla så många lektioner som möjligt.

Det känns kul. Jag ska få hålla i alla NO-lektioner och ämnet är rymden och jag har en del roliga idéer som jag täntke sätta mig och skriva ner nu till imorgon. Sedan är det fokus på den stora lektionsplaneringen inför examinationsdag nr. 1. Vi måste även sätta igång med att skriva brev till föräldrar, starta igång med dokumentationsuppgiften och därefter vår IUP-uppgift. Parallellt med detta ska vi självklart observera och delta då vi ska samla fakta till vårt matematiska PM, jajemen!

Det är mycket att göra dessa veckor, men sååå kul att få se och delta i det verkliga livet i skolans vardag. Tiden är knapp och idéerna många så det gäller att planera och ha struktur. Det blir en hel del planering under påsk då de riktiga lektionerna drar igång på allvar direkt efter påsken. Jag hoppas på att få ta så mycket snvar som möjligt och lära mig att känna lugn och självförtroende i ledarrollen. Jag tror att ett leende på läpparna och respekt är något man kommer himla långt på.

Här är jag och mitt barnasinne =D

 


1 Kommentarer
· jessica

tack för tipset! skall kika in där nästa gång det blir en liten utflykt till gränby. :]

vad kul att vfu:n går bra. kul att testa 'på riktigt'.

2012-03-29 @ 19:44:56
URL: http://jessicaglarbjerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback