Ny kategori: Läraryrket!

2012-11-11 ღ 12:17:00
Hej allihop!
 
Jag sitter här hemma och försöker börja på studieplanen inför första dagen på VFU:n(praktiken) imorgon. Jag har bestämt mig för att gör en ny kategori här i bloggen som heter "Läraryrket" där jag tänker skriva om läraryrket utifrån en lärarstudents perspektiv då såklart, eftersom jag fortfarande studerar. Jag tänkte att jag skulle börja nu när jag går på VFU(verksamhetsförlagd utbildning) och försöka tipsa om saker man bör tänka på, saker som kan vara svåra att hantera/se eller bara tips på roliga och lärorika sätt att arbeta och lära. Jag lovar inte att skriva varje dag men hoppas jag kan skriva så ofta som möjligt.
 
Hoppas det finns några som kan finna detta intressant, om inte annat skriver jag för min egen skull, skönt att ha tips och idéer att gå tillbaka till. Är det någon som undrar något särskilt om lärarutbildningen/yrket så fråga gärna, eller tipsa själva om har några bra idéer :)
 
Nu ska jag ner till tvättstugan och hämta tvätt och sedan fortsätta skriva, för om en timme kommer lillebror på besök och då blir det lunch på stan :D
 
 
 
 
 
 
Några bilder från min förra VFU när vi arbetade med solen, Jorden och Månen
 
Puss och kram!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback