Sommaren är fortfarande närvarande.

2013-08-31 ღ 10:18:00
Här kommer en ny dikt jag skrev förra veckan.
 
Sommaren är fortfarande närvarande
 
 
Augusti avlöser juli och det är nu kräftornas tid.
 
Nu syns barn med skolväskor och mamma går tätt bredvid.
 
Solen skiner än men det känns i vinden.
 
Jag har nu över linnet en kofta men färgen sitter fortfarande kvar på kinden.
 
Doften av grill och sjövatten sveper över mig.
 
Hösten står alldeles intill, trots det är det i vattnet varmare än någonsin visar det sig.
 
Smultron och hallon ersätts av blåbär och snart äpplena i träden.
 
Det får mig plötsligt att tänka på granna höstfärger och inte minst den varma fleecepläden.
 
Men i tankarna hejdar jag mig genast ett slag, stopp!
 
Vi sitter ju på en äng i klänning och om en stund tar vi alla ett dopp...
 
...för sommaren är fortfarande närvarande.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback