Tankar från sängkanten...

2013-02-24 ღ 00:15:08
 
Hej bloggen :)
 
Evelina har precis gått hem nu.. vi har haft en riktigt mysig kväll med tacos, massa prat och lite plugg på det. Men batterier, Ohms lag, kemiska reaktioner och kemisk energi är liksom inte riktigt vår kopp te... Men vi ska göra vårt bästa nu till tisdag så får vi hoppas att det löser sig(haha, ja att vi löser oss i ämnet dugga och bildar en slags förening då) haha, eller att vi kanske reagerar med duggan och att vi bildar ett redoxpar =) Då förutsätter det dock att vi både har en reduktion och en oxidation, lite har man väl kanske lärt sig iaf :)
 
Idag har jag iaf hade en lugn och skön dag. Det var länge sedan jag hade en sådan dag. Imorse vaknade jag vid åtta för att äta en ordentlig frukost och sedan gå till gymmet där jag körde ett spinning intervallpass, var dock väldigt segt idag då veckans pass varit intensiva och tagit på musklerna, men svettig blev jag. Efter det blev det lunch, storstädning och lite fix här hemma. Jag lade mig på sängen också och bara lyssnade på bra musik, vilket ledde till att jag sov en stund men det är så skönt att ha såna dagar då man bara kan göra det man känner att man behöver göra, inga måsten och ingen stress. Nu på sista tiden så är det väldigt mycket från en aktivitet till en annan och det är alltid något på schemat, vilket jag också tycker om. Jag ser till att ha saker att göra då jag mår bra av det, men man känner att man då och då behöver dagar som denna då man bara kan koppla av och stanna upp och fundera på hur bra man faktiskt har det och hur bra man trivs med den man är och vad man tar sig för och klarar av mm. Det fick mig cokså att tänka på min mamma som faktiskt är en stor del av att jag trivs med den jag är och de värderingar och tankar jag har :) Tack mamma.
 
 
Nu ska jag hoppa i säng(eller ja, jag sitter redan i sängen, men tänkte väl lägga mig och sova) för imorgon blir det en heldag på Blåsen med Julia som är tillbaka från sin alpern-resa. Det blir massa plugg och sen en skön liten sväng till gymmet med mycket lugn träning. På måndag är det sedan vilodag vilket behövs. Som sagt, på tisdg är det Dugga så innan det blir det mest plugg och sedan blir det en lugn och skön vecka med mycket ledighet =). Ska dock skicka in labben och göra klart planering för kommande vecka då vi ska ut på en skola och experimentera :)
 
 
 
En bild från Fårö på Gotland i somras...en plats som jag förknippar med lugn och harmoni.
 
God natt allihop!
 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback