När tankar blir till ord...

2013-09-24 ღ 18:29:00
Vi kanske inte alltid haft dyra märkeskläder eller de senaste prylarna vi velat ha... Vi växte inte upp i en stor villa och har inte heller framtiden serverad för oss...
 
Men vi har alltid haft en mamma som har funnits där... Som alltid jobbat lite lagom och istället prioriterat att se alla steg i vår utveckling
....eller var med när vi hade vår första skolavslutning, för att inte säga varje.. Inte heller har du missat någon av våra skolpjäser, utvecklingssamtal lr utflykter där föräldrar fått följa med.. Alltid har vi haft god, nyttig och vällagad mat serverad om kvällarna och ingen fredag utan fredagsmys till Fångarna på fortet. Våra födelsedagar har vi alltid firat med bravur då du fixat och donat och bakat så mycket du orkat... 
 
Våra vänner har alltid varit välkomna hem till oss och utan tvekan fick de stanna och äta. Inte en enda jul har jag firat då du jobbat eller haft annat för dig utan alltid har tiden lagts på familjen. Vid skolfotograferingar eller skoldiscon så var det alltid nya och fina kläder som gällde och varje år hamnade det nya kortet i en ram i bokhyllan, aldrig skulle vi hoppa över det.. Du har alltid varit där när ett prov varit svårt eller om man råkat fika upp alla sina fickpengar... 
 
Och allt detta har du gjort själv! 
 
...jag är inte säker på att vi alltid visar hur tacksamma vi är... I dagens samhälle där allt är materialistiskt och pengar-fokuserat glömmer man lätt bort vem man är och varför man är den man är.. 
 
Jag har nu kommit dit.. Vet inte om det är åldern eller av någon annan anledning... Men  jag vet vem jag är... och varför jag är den jag är idag.. Och det har jag inte någon rik pappa att tacka för, eller massa somrar i ett dyrt hus i Spanien.. Inte heller har jag haft en stor härlig släkt att tacka.. 
 
Men jag har tre underbara syskon som jag idag älskar mer än något annat och är så stolt och glad över. Jag har också en sund syn på livet, ett stort hjärta och är lyhörd och väldigt mån om mina nära och kära. Jag är också en smart och eftertänksam tjej med en stark vilja och stora ambitioner om framtiden. 
 
Men för att jag är den jag är idag har jag endast en person att tacka... 
 
Och det är min mamma, som jämt och alltid, oavsett vad.. Kommer att finnas här och fråga hur jag mår och om jag behöver något eller bara berätta för mig att hon är sjukt stolt över mig och det jag åstadkommer genom att bara vara den jag är, för det gör JAG allra bäst... Och det är vi TVÅ om att ha skapat.
 
Tack mamma för att du gett oss all din dyrbara tid och för att du alltid prioriterat oss och tiden framför pengar och jobb. Vi är de lyckligaste.
 










 
 
 




❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤



1 Kommentarer
· mamma

Ja du är ju för härlig!! Hur många gånger har du inte skrivit till mig antingen bara texter eller dikter och tänk alla fina blommor som du har skickat till mig, jag du är min sanna vän även om vi kan ha våra duster ibland men du och dina syskon betyder verkligen allt för mig men det vet ni ju redan, TACK för att ni är de ni är/mamma

2013-09-24 @ 22:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback